Sekmēt skolēnu zinātniskā pasaules uzskata un darbības attīstību.
Attīstīt skolēnu praktiskās, organizatoriskās, pētnieciskās darbības, analītiskās un kritiskās domāšanas, plānošanas un komunikācijas prasmes.
Sniegt ievirzi tālākizglītībai.
Uzdevumi
Iepazīties ar pētniecības darba būtību, metodēm.
Veidot prasmes darbā ar informācijas avotiem (bibliotēku, internetu, intervijas utt.).
Apgūt prasmi apstrādāt pētījumu gaitā iegūtos datus un analizēt rezultātus.
Apgūt prasmi sastādīt un noformēt pārskatu par pētniecisko darbu.
Iegūt praksi novērtēt savu paveikto darbu, izklāstīt un pamatot savu viedokli, uzstājoties zinātniskajās konferencēs.
Individuālās zinātniski pētnieciskās darbības organizācija
8. un 9.klasē:
Mācību priekšmeta skolotāja un skolēna kopīga pētnieciskā darba temata izvēle – novembris.
Darba plānošana, datu vākšana, datu apkopošana, teorētiskās daļas izstrāde – novembris – janvāris.
Praktiskā darbība, darba noformēšana, prezentācija – februāris (projekta nedēļas laikā).
Darba iesniegšana mācību pārzinei – februāris.
10.klasē:
Saskaņā ar savām interesēm, skolēns izvēlas darba tematus sadarbībā ar darba vadītāju – mācību priekšmetu skolotāju vai citu pieaicinātu konsultantu – līdz februārim.
Nodarbības par pētnieciskā darba izstrādes nosacījumiem un prasībām – februāris (projekta nedēļa).
Skolotāju vai citu konsultantu konsultācijas par darba veikšanu.
Zinātniski pētnieciskā darba teorētiskās daļas izstrāde – februāris – marts.
Atskaite par paveikto darbu – aprīļa mēnesī, piedaloties mācību pārzinei un metodisko komisiju vadītājiem.
11.klasē:
Skolotāju vai citu konsultantu konsultācijas par darba veikšanu.
Zinātniski pētnieciskā darba praktiskās daļas izstrāde – līdz janvārim.
Darba aizstāvēšana zinātniski pētniecisko darbu konferencē skolā – februāris.
Vērtēšanas kārtība
8. un 9. klasē darbu novērtē ar atzīmi, ieliekot to e –klasē un liecībā Zinātniski pētnieciskais darbs.
10. klasē darbu novērtē ar „ieskaitīts” vai „neieskaitīts”.
11. klases skolēni darbus prezentē skolas zinātniskajā konferencē (ja ir izteicis vēlēšanos), kur tos vērtē komisija. Darbu vērtē ar atzīmi.
ZPD darba tēma un vērtējums tiek ierakstīts sekmju izrakstā par vidējās izglītības iegūšanu, ja skolēns ir izrādījis iniciatīvu un brīvprātīgi veicis darbu.